e-doręczenie w Gminie Ryczywół
Na podstawie ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych Urząd Gminy w Ryczywole wdrożył rozwiązania techniczne i organizacyjne niezbędne do uruchomienia systemu e-Doręczeń. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele, firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.
Adres Gminy Ryczywół do skrzynki e-Doręczeń to: AE:PL-87184-98448-IWTVH-19
e- Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego wysyłanego za potwierdzeniem odbioru, równoważny prawnie tradycyjnej przesyłce tego typu. Mogą być wykorzystywane w każdym procesie administracyjnym, sądowym i cywilnym.
e-Doręczenia są usługą zaufania co oznacza, że:
Usługa musi realizować wymagania nałożone przepisami prawa czyli chronić przekazywane informacje przed nieuprawnionym dostępem, uszkodzeniem i kradzieżą. Przesyłane wiadomości muszą być bezpieczne i dostępne tylko dla nadawcy i odbiorcy.
Co trzeba zrobić żeby korzystać z e-Doręczeń?
Żeby korzystać z e-Doręczeń trzeba założyć dedykowany usłudze adres do e-doręczeń na stronie rządowej gov.pl pod adresem https://www.gov.pl/web/e-doreczenia
Co to jest adres do e-Doręczeń?
To adres doręczeń elektronicznych (ADE) nadawany użytkownikowi e-Doręczeń. Nie jest adresem e-mail. Właściwości adresu do e-Doręczeń:
Każdy adres do e-Doręczeń jest wpisany do Bazy Adresów Elektronicznych (BAE).
Co to jest Baza Adresów Elektronicznych (BAE)?
Baza Adresów Elektronicznych to rejestr publiczny, w którym zapisywane są wszystkie adresy do e-Doręczeń. Adresy zamieszczone w bazie są wiarygodne, ponieważ podczas wnioskowania o adres do e-Doręczeń weryfikowana jest tożsamość właściciela adresu.
Wpis adresu do doręczeń elektronicznych do BAE jest równoważny z żądaniem doręczenia korespondencji przez podmioty publiczne na ten adres.
Złóż wniosek o utworzenie adresu do e-Doręczeń
Pierwszym krokiem jest założenie adresu i wpisanie go do bazy adresów elektronicznych (BAE). W tym celu – jeśli chcesz korzystać z usługi e-Doręczeń złóż wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń przez Internet na stronie https://edoreczenia.gov.pl/registration.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Elektroniczna Skrzynka Podawcza to środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji (np. wysyłania wniosków, pism lub innych dokumentów elektronicznych) do urzędu.
Urząd Gminy w Ryczywole korzysta z Elektronicznej Skrzynki Podawczej na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej – ePUAP (www.epuap.gov.pl)
Adres skrytki ePUAP Urzędu Gminy w Ryczywole:
/urzadgminy_ryczywol/SkrytkaESP
Wyżej wymienione skrytki dedykowane do przesyłania pism w formie dokumentów elektronicznych.
W celu skorzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Gminy w Ryczywole, niezbędne jest posiadanie darmowego konta na platformie ePUAP oraz posiadanie profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego.
Złożenie podpisu elektronicznego lub podpisanie formularza za pomocą profilu zaufanego sprawi, że będzie on traktowany jako podstawa do przeprowadzenia postępowania administracyjnego.
Dokumenty nieopatrzone podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym nie będą stanowiły podstawy do wszczęcia postępowania administracyjnego.
W wyniku przesłania formularza elektronicznego do Urzędu Gminy w Ryczywole na platformie ePUAP automatycznie wygenerowane zostanie Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
W przypadku braku dedykowanej usługi udostępnionej przez Urząd Gminy w Ryczywole na platformie ePUAP możliwe jest skorzystanie z formularza elektronicznego pisma ogólnego do podmiotu publicznego:
Akceptowalne formaty załączników to:
DOC, ODT, RTF, TXT
XLS, ODS, CSV
GIF, TIF, BMP, JPG
PDF
ZIP
Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku załącznika dołączanego do formularza (dokumentu elektronicznego) wynosi 5 MB.
Poczta Elektroniczna e-mail
Na adres mailowy Urzędu oraz adresy poszczególnych wydziałów, a także indywidualne adresy pracowników, Klienci urzędu mogą składać pisma, które nie wszczynają postępowania administracyjnego rozstrzyganego w drodze decyzji administracyjnej. Są to przesyłki składane w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania, stanowiące jedynie elektroniczną formę kontaktu Klienta z Urzędem. Wyjątek stanowią skargi i wnioski oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które mogą być składane także drogą elektroniczną bez konieczności korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP).
Odpowiedzi na przesyłki złożone na adres mailowy, są wysyłane w formie elektronicznej na zwrotny adres mailowy Klienta.
Nośniki danych
Przesyłki przekazane na informatycznym nośniku danych dzielimy na:
WAŻNE: Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany wraz z tym nośnikiem.
Przyjmujemy następujące typy nośników danych: dysk USB.
Nośniki danych przekazane do Urzędu powinny być opatrzone: imieniem i nazwiskiem, oraz adresem korespondencyjnym osoby wnoszącej. Nośniki te powinny być zaszyfrowane i przekazane wraz z hasłem do odszyfrowania.
Odpowiedzi na pisma złożone na nośniku informatycznym, są wysyłane w formie papierowej na adres zwrotny Klienta.