Ruszył nabór wniosków o 800+
Rodzice i opiekunowie już od 1 lutego mogą składać wnioski o 800 plus na nowy okres świadczeniowy – od 1 czerwca tego roku do 31 maja 2026 r. Formularze są przyjmowane tylko elektronicznie, a wypłata świadczenia odbywa się bezgotówkowo - na rachunek bankowy.
Świadczenie wychowawcze w wysokości 800 zł przyznawane jest na każde dziecko w wieku do ukończenia 18 lat, bez względu na dochód osiągany przez rodziców. Wnioski składane są elektronicznie, co pozwala wysyłać je o dowolnej porze dnia i nocy, a także spoza miejsca zamieszkania.
Jak złożyć wniosek
Rodzice mają do wyboru kilka kanałów składania wniosków. Mogą to zrobić za pomocą profilu na PUE ZUS, za pośrednictwem bankowości elektronicznej czy portalu Emp@tia, jak również poprzez aplikację mZUS, która jest dostępna na urządzenia mobilne (telefony komórkowe, tablety).
Korespondencja na PUE
Wszystkie informacje dotyczące świadczenia 800 plus są przekazywane w formie elektronicznej za pośrednictwem PUE ZUS, nawet jeśli wniosek był składany przez bankowość elektroniczną czy portal Emp@tia. Jeżeli rodzic złoży wniosek przez bank albo portal Emp@tia, a nie ma profilu na PUE ZUS, to Zakład Ubezpieczeń Społecznych założy mu taki profil automatycznie na podstawie danych podanych przez klienta we wniosku.
Od daty złożenia wniosku z wymaganymi dokumentami zależy termin ustalenia prawa i wypłaty świadczenia. Jeśli rodzic złoży prawidłowo wypełniony wniosek z wymaganymi dokumentami do 30 kwietnia 2025 r., ZUS wypłaci świadczenie do 30 czerwca 2025 r., co oznacza, że rodzic zachowa ciągłość wypłaty świadczenia 800 plus.
800 plus w ubiegłym roku
W 2024 r. rodzice złożyli 5 mln 193 tys. wniosków o świadczenie wychowawcze. Dotyczyło to 7 mln 918 tys. dzieci. Rok wcześniej było to 5 mln 271 tys. wniosków, co objęło 8 mln 136 tys. dzieci.
Masz pytania? Nie czekaj w kolejce – zarezerwuj wizytę!
Klient, który chce załatwić sprawę w ZUS może sam wybrać dogodny termin i godzinę. Wystarczy, że wcześniej umówi spotkanie. Zarezerwować wizytę w Zakładzie może na kilka sposobów: za pośrednictwem PUE/eZUS, aplikacji mobilnej mZUS, telefonicznie albo podczas wizyty w ZUS.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!